петък, 16 април 2010 г.

Още съм жив - Утро


Още съм жив - Утро


Допивам си кафето. Като него
навън е още черна утринта.
Допушвам си цигарата. И ей го
вкусът лютив и най-пръв на света.
Горещо. Черно. Люто. Но пониква
из тъмното на изгрева лъча.
Да, трябва първо с тъмното да свикна,
да мога светлото след туй да различа.
С горещото да разпозная хладно.
И с черното - да разпозная бял
денят... Горчивото - от сладко...
...И някъде през димните кълба
аз смисъла на всичко туй съзирам:
в довършека на своя скъсан сън
в миниатюр отрано репетирам
грамадното, очакващо ме вън.
И аз те благославям, мой ден греещ.
Нарамвам те и те понасям - чист!
Дорде душа-прозорец почернее
и в мрака белне само моят лист.

Дамян Дамянов

За по светло Утро...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Плачещи рози

Червени рози